Saturday 15 September 2018

Another beauty

Someone, I can't quite remember who (the Dalai Lama perhaps?), keeps calling The New York Times "the failing New York Times". Well, it certainly "failed" over a would-be hit-piece on Nikki Haley, the US's UN ambassador. The paper, whose CEO is the former BBC director-general Mark Thompson, has now posted a correction: 
An earlier version of this article and headline created an unfair impression about who was responsible for the purchase in question. While Nikki R. Haley is the current ambassador to the United Nations, the decision on leasing the ambassador’s residence and purchasing the curtains was made during the Obama administration, according to current and former officials. The article should not have focused on Ms. Haley, nor should a picture of her have been used. The article and headline have now been edited to reflect those concerns, and the picture has been removed.
"I'm so old I remember when New York Times editors reviewed stories before they were published," commented former NYT man Clifford D. May, later adding, "I'm so old I remember when repeatedly getting facts wrong at the New York Times carried serious consequences for the reporters and editors responsible."

And apparently this is the second piece this year by the same NYT reporter that later carried a lengthy editor's note. (The other one can be seen here).

Some people are sticking up for the NYT though, including...guess who?:

(Beauties) Birds of a feather evidently flock together.


  1. Once again Sopel nails his colours to the mast!

  2. Does the BBC admit mistakes and correct errors? If they are errors and not deliberate spin or even false claims of opinion as fact, Emily of Newsnight.


Note: only a member of this blog may post a comment.